Publikationen
Mit unseren Publikationen decken wir die unterschiedlichsten Forschungsbereiche ab, die sich im Feld von Mensch, Aufgabe und Technik ergeben. Neben traditionellen Themen der Wirtschaftsinformatik wie Wissensmanagement und Geschäftsprozessmanagement, finden Sie dabei auch Beiträge zu aktuellen Themen wie Blended Learning, Cloud Computing oder Smart Grids. Nutzen Sie diesen Überblick, um sich einen Eindruck über die Bandbreite und Möglichkeiten der Forschung der Wirtschaftsinformatik am Standort Essen zu verschaffen.
Art der Publikation: Beitrag in Sammelwerk
Software Visualization in the Context of Service-Oriented Architectures
- Autor(en):
- Eicker, Stefan; Spies, Thorsten; Kahl, Christian
- Titel des Sammelbands:
- Proceedings of the 4th IEEE International Workshop on Visualizing Software for Understanding and Analysis (Vissoft2007)
- Seiten:
- 108-111
- Verlag:
- IEEE
- Ort(e):
- Banff, Alberta, Canada
- Veröffentlichung:
- 2007
- ISBN:
- 1-4244-0600-5
- Sprache:
- english
- Schlagworte:
- Software visualization, SOA, service-oriented architecture, comprehension, visualization
- Digital Object Identifier (DOI):
- doi:10.1109/VISSOF.2007.4290708
- Link zum Volltext:
- https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=4290708
- Zitation:
- Download BibTeX
Kurzfassung
Software visualization contributes to the support and maintenance of software systems, especially to alleviating the handling of a systems’ complexity. This article deals with approaches to visualization in the context of service-oriented architectures, which allow the building of flexible system environments, but which are nevertheless subject to a dynamic outer field. Thus a distinctive understanding both from the technological and from the functional point of view is an important prerequisite for a successful implementation of such systems. The following article presents a concept of three-dimensional views as well as the development of a visualization pipeline to create dynamic views. These approaches provide the stakeholders with access to relevant information which can then be integrated into the over-all context.