Singleview
Tue., 12. Nov. 2024 Aust, Daniel
Neue Publikation im Journal Creativity and Innovation Management
Warum bevorzugen Innovationsmanager hochpreisige Premiuminnovationen, obwohl alternative Lösungen für Kundinnen und Kunden mit geringerer Zahlungsbereitschaft existieren? Dieser Forschungsfrage gingen Nadine Gurtner und Sebastian Gurtner (beide Berner Fachhochschule, Schweiz) gemeinsam mit Mario Schaarschmidt nach. In einem DFG-Projekt zu diesem Thema untersuchten sie, wie die Wahrnehmung von Innovativität die Haltung von Managern gegenüber bezahlbaren Innovationen beeinflusst. Die Ergebnisse dieser Studie wurden im Journal Creativity and Innovation Management veröffentlicht und sind in der Dezember-Ausgabe 2024 nachzulesen.
Gurtner, Nadine; Gurtner, Sebastian; Schaarschmidt, Mario: Uncovering the Paradox of Affordable Innovation: The Divergent Effect of Innovativeness on Managers' Attitudes Toward Affordable Innovation. In: Creativity and Innovation Management (2024)
Latest News:
- SOFTEC at ICIS 2024: Awarded Best-Paper-in-Track and Nominated for Best Paper Award29.11.24
- Join our team! Chair for Information Systems and Strategic IT-Management requires one Student Assistant for supporting is:link18.11.24
- Call for Papers: 17th Science Forum Mobility on May 15th 202529.10.24
- Successfully completed: "Duisport Community: development and expansion of innovative stakeholder management” 28.10.24
- Good evaluation results for the course "IT Project Management" in the summer semester 202428.10.24
- Opening Ruhr Symposium 2024 on AI for Functional Materials22.10.24
- Opening Ceremony of the Faculty of Computer Science09.10.24