Singleview
Tue, 12. Nov 2024 Aust, Daniel
Neue Publikation im Journal Creativity and Innovation Management
Warum bevorzugen Innovationsmanager hochpreisige Premiuminnovationen, obwohl alternative Lösungen für Kundinnen und Kunden mit geringerer Zahlungsbereitschaft existieren? Dieser Forschungsfrage gingen Nadine Gurtner und Sebastian Gurtner (beide Berner Fachhochschule, Schweiz) gemeinsam mit Mario Schaarschmidt nach. In einem DFG-Projekt zu diesem Thema untersuchten sie, wie die Wahrnehmung von Innovativität die Haltung von Managern gegenüber bezahlbaren Innovationen beeinflusst. Die Ergebnisse dieser Studie wurden im Journal Creativity and Innovation Management veröffentlicht und sind in der Dezember-Ausgabe 2024 nachzulesen.
Gurtner, Nadine; Gurtner, Sebastian; Schaarschmidt, Mario: Uncovering the Paradox of Affordable Innovation: The Divergent Effect of Innovativeness on Managers' Attitudes Toward Affordable Innovation. In: Creativity and Innovation Management (2024)
Latest News:
Gero Strobel as Track Chair at the 20th International Conference on Information Systems (WI 2025)10.02.25
The Power of Habits for Academic Success: Frederik Ahlemann at UB|Schreibcamp04.02.25
Gero Strobel as Track Chair at the Americas Conference on Information Systems (AMCIS) 202523.01.25
SOFTEC at ICIS 2024: Awarded Best-Paper-in-Track and Nominated for Best Paper Award18.12.24
- Join our team! Chair for Information Systems and Strategic IT-Management requires one Student Assistant for supporting is:link18.11.24
- Ulrich Frank receives award for most influential journal paper01.10.24
- Future enterprise software: Revival of an old vision28.09.24